Terrein- en groenvoorziening

Horeca

Arrow

Dagbesteding

Dagbesteding d.m.v. leren en werken leer- werkprojecten.

Het hebben van een goede dag invulling vinden wij erg belangrijk. Op het terrein van de Belvertshoeve zijn 4 leerwerk projecten:

• Terreinbeheer en groenvoorziening;
  • Klussen en onderhoud;
  • Dierenverzorging;
  • Horeca.

Binnen de projecten leren de jongeren verschillende vaardigheden. We onderscheiden hier twee verschillende soorten vaardigheden: werknemersvaardigheden (op tijd komen, werkopdrachten kunnen aannemen, samenwerken, geconcentreerd werken, zelfstandig werken, etc.) en praktische vaardigheden (dit zijn vakvaardigheden die per project verschillen). In het begin oriënteert de jongere bij de verschillende projecten en mag daarna zijn voorkeur aangeven bij welk project hij het liefst gaat werken. Er wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden met deze voorkeur. Er wordt gewerkt aan de hand van werkdoelen, die de jongere samen met de leerwerkmeester van het project opstelt en regelmatig evalueert. Hierbij gaan we uit van de mogelijkheden van de jongeren.

Entree-opleidingen

De Belvertshoeve heeft samenwerkingsafspraken met Het Prinsentuin College. Hierdoor is het mogelijk om intern een entreeopleiding te volgen tot assistent horeca, voeding of voedingsindustrie, facilitair en assistent plant- en groenomgeving. De jongeren volgende op de Belvertshoeve een opleiding en ook het examen vindt hier plaats.